woensdag 28 september 2011

dinsdag 27 september





We zijn lekker op tijd wakker en Jacob gaat uitgebreid onder de douche. Hij heeft z’n badschuim en shampoo uit zijn toilettas getoverd. Ik moet nog wel de douchekraan voor hem aanzetten op de juiste temeperatuur. Uiteindelijk komt hij de keuken in, aangekleed met welliswaar dezelfde kleren als gisteren, wel geschoren en zijn gehoorapparaatjes in zijn hand. Op de één of andere manier doet het rechter apparaatje het niet goed. Het blijft ruisen. Z’n gehoorgang zit ook vol rotzooi, dus een grote voorzichtige schoonmaak toegepast. Uitspuiten doen we niet meer.... We doen een nieuw batterijtje in het apparaat, maar ’t blijft ruisen. Jacob doet het steeds prima voor. We bellen zelfs Ineke in de hoop dat die er meer verstand van heeft, maar helaas, zij weet het ook niet. Uiteindelijk zit het apparaat er in, maar volgens ons veel te zachtjes en met nog steeds ruis, maar Jacob is tevreden, dus vooruit maar.
Daarna ga ik eindelijk zwemmen. Jacob wil met me mee. Niet om te zwemmen, maar om mij te zien zwemmen. Dat heeft hij nooit eerder gedaan, maar waarschijnlijk durft hij het nu omdat ik heb beloofd om niet meer te zeuren of hij mee gaat zwemmen en ik beloof hem ook nog eens dat ik niet zal spetteren. Hij zit aan de kant en kijkt vol bewondering (en terecht!) naar mijn 30 baantjes en nog een heleboel oefeningen. Als ik er eindelijk uit kom heeft hij de handdoek al uitgespreid voor me klaar en legt hem vriendelijk over me heen. Hij voelt dat mijn armen koud zijn en het respect groeit nog meer.
Daarna komt Leo en gaan we met ons drietjes naar Family toe. Leo leidt ons het hele gebouw door en Jacob vindt al die computers, televisies en camera’s machtig interessant. De enorme grote opblaastent waar een studio in wordt gebouwd is wel heel erg bijzonder. Jacob vindt het ook prachtig. Hij lacht als hij Amber ziet en is behoorlijk verrast als hij ziet dat Ruben ook achter een bureau zit. Had hij kennelijk helemaal niet verwacht. We gaan naar de bakker voor heerlijk brood. Jacob zit zoals altijd voorin naast Leo en geniet en schrikt tegelijkertijd van Leo’s rijstijl, of eigenlijk meer de Afrikaanse manier van rijden en inhalen.
De middag doen we hetzelfde als gistermiddag. Anneke beluisterd de CD’s die ik heb meegebracht en ik luister meteen mee. En Jacob heeft geen keus........., maar hij vindt het hoedanook gezellig om bij zijn zusjes te zitten....
Tegen een uur of 4 komt Amber er aan met Ruben en gaan we samen naar de stad om kadootjes en een taart voor Anneke’s verjaardag te kopen. Jacob vindt het heel leuk om naast Amber te zitten en vindt dat ze net zo ‘spannend en goed rijdt als Leo. Jacob vindt het leuk om zo kadootjes uit te zoeken en ziet de mooie zilveren en gouden inpakzakjes wel zitten.
We kopen een giga chocoladetaart en gaan weer terug naar huis. Gezellig met z’n allen aan de borrel en daarna aan het eten. Bij de slingers altijd weer een feest.
Na de heerlijke chocolademelk voor Jacob en de cappuccino voor ons gaan we allemaal lekker slapen. We maken nog een paar mooie foto's van de olifant naast zijn bed. Als er iemand van jullie naar Ikea gaat, neem dan asjeblieft zo'n prachtige olifant voor hem mee, want hij is er helemaal verliefd op!! Jacob wil altijd nog ff samen de dag doornemen en daarna samen de Lieve Heer danken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten