donderdag 29 september 2011

woensdag 28 september Anneke is Jarig!!




We worden op tijd wakker. Anneke is vandaag jarig, dus moeten we slingers ophangen. Ik kan ze nergens vinden. Jacob geeft het op en vindt dat hij dan eerst moet gaan douchen, aankleden, scheren, enz. Enz. Ik zoek nog ff verder en vind uiteindelijk de slingers op de plek waar ik dacht dat ze zouden moeten liggen. Ruben is net iets langer, dus hij kan ze mooi ophangen. Als Jacob uiteindelijk komt wijst hij naar het ‘kantoorhuis’aan de overkant van het zwembad en vind dat daar ook een slinger moet hangen. Goed plan! Als Anneke binnekomt klapt hij vrolijk mee met het lang zal ze leven en grinnikt bij het uitblazenb van de kaarsjes en het zien van de enorme chocoladetaart. We smullen er allemaal van. Ik haal de kadootjes uit mijn tas en wil ze stiekem bij Jacob in zijn zak stoppen om na het taart eten de kadootjes te geven. Jacob denkt er anders over en geeft de kadootjes direct aan Anneke. Al het blingbling wordt mede goedgekeurd. We knuffelen Anneke om de beurt.
Als iedereen weer naar zijn of haar bezigheden is teruggekeerd, stel ik Jacob voor om de fotoboeken van Anneke te bekijken. Hij is meteen héél enthousiast. De rest van de dag geniet hij van alles wat hij tegenkomt: baby Annabelle, olifanten, Wendel, Stef en vooral Leo als Sinterklaas. Elk boek bevat weer een Leo Sinterklaas Reportage. Hij moet er wel om lachen. Hij ziet zichzelf, pappa, mamma, wederhelften die inmiddels exen geworden zijn en nog veel meer grappige en serieuze foto’s. Hij geniet van elke bladzij. Soms kietelt hij iemand op de foto, soms kijkt hij verliefd naar bekenden en vaak roept hij ons erbij.
We eten heerlijk!! Nijlbaars met uitjes, kaas en worteltjes. Jacob moet tijdens de maaltijd nodig naar de wc. Hij is erg opgelucht als Leo hem toestemming geeft. Je gaat tenslotte niet tijdens het eten naar de wc. Jacob is zeer goedgemanierd in alles. Als hij daarna weer heerlijk verder eet, verslikt hij zich in een stukje wortel. Hij weet het goed aan te geven en drinkt een glas water leeg. Wij hebben daarna nog plezier met elkaar omdat Jacob dus niet geschikt is als bolletjes slikker. Die schijnen te oefenen met slikken door hele wortels door te slikken.....
We drinken koffie en Jacob wil naar bed. Ik ook wel, maar ik zeg hem dat hij maar vast moet gaan en ik zo wel kom. Ik tut nog een paar minuten, maar ga er eigenlijk direct achteraan. Als ik de kamer in kom heeft Jacob al het licht uitgedaan en ligt zelf al in bed. Hij schatert het uit!! Hij zat me expres te plagen door heel snel in bed te gaan en alle lichten uit te doen, normaal doet hij dat allemaal op z’n dooie gemakje. Hij heeft het vandaag duidelijk naar z’n zin gehad met verjaardag en al die leuke foto’s. We nemen saampjes nog even de dag door, leggen de olifant op z’n goeie plek en danken de lieve Heer voor een mooie dag.
hier nog een leuk filmpje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten