maandag 28 december 2009

derde kerstdag

Vandaag is de derde kerstdag. We zijn allemaal hartstikke lui. Laat uit bed natuurlijk. Jacob slaapt overigens tot nu toe minder goed dan in juni. Ik slaap zelf ook niet zo best en hoor hem herhaaldelijk ’s nachts wakker liggen. ’t Zal de overgang wel zijn (die overgang van mij???) van de verschillende temperaturen en de vele indrukken van de laatste dagen. Jacob is vandaag niet helemaal lekker. Hij wil zijn vest absoluut niet uitdoen, zelfs niet als Leo het tegen hem zegt en het hartstikke warm is. Je kunt aan alles merken dat er geen discussie over te voeren is. Sterker nog, hij doet de rits nog eens extra omhoog. Verder zit hij veel op zichzelf. Hij zit in de keuken alleen, of hij gaat buiten aan de andere tafel zitten en zit daar een beetje voor zich uit te staren. In Kenya heb ik hem dat nog niet eerder zo zien doen. Telkens als ik even naar hem toe ga om te vragen of het goed met hem gaat, zegt hij van wel. Hij geeft aan gewoon effe alleen te willen zitten. Soms denk ik dat hij het minder leuk vindt omdat er veel meer Engels gesproken wordt ivm Suzana en Judy de vriendin van Amber. Maar ik kom er niet helemaal achter. Het lijkt of hij iets mist, heimwee misschien? Maar dat ontkent hij ten stelligste. Omdat we allemaal wat hangerig en lui zijn, trekken we ons er niet al te veel van aan. Tenslotte is het ook een gezellige drukte en worden we dat allemaal wel eens zat.
We eten lekker gezellig alle restjes op en Jacob lijkt weer erg in z’n hum als hij voor de tweede keer deze week frietjes krijgt. Als hij uiteindelijk in bed ligt is hij weer aardig in z’n hum en geeft nog een keer aan dat hij gewoon alleen wilde zijn. Ik zeg dat hij morgen maar schone kleren aan moet doen en dat Anneke al vroeg aan de was wil beginnen, in de hoop dat hij zijn vest ook in de was doet en dat blijkt te werken.!
We nemen nog even gezellig saampjes de dag door en hij wil altijd heel graag dat we samen bidden.
Welterusten Jacob.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten