zondag 27 december 2009

de dag voor de reis



Het is inmiddels alweer de derde Kerstdag. Jacob en de hele familie zijn al een paar dagen in Kenia. Met de kerstdagen was het een beetje te druk om een blogje te schrijven, dus we lopen een paar dagen achter.
Laat ik daarom maar beginnen bij het begin:
Woensdag 23 december 2009.
Jacob komt net na de lunch aan in Gouda. Jammergenoeg met de hopper, want Lea moest die dag werken. Hij komt stralend binnen zetten met al z’n spullen. Hij is blij Jacco, Suzana, Zion en ook Stephan al te zien. Het wordt een drukke, rommelige dag. De winkel is nog open, dus ik moet regelmatig bijspringen in de verkoop. De hele dag door komen er mensen ook gezellig gedag zeggen zodat het niet echt meevalt om de spullen in te pakken. Ook gaan we shoppen voor Stephan om mooie kleren te kopen. Als Stephan terugkomt met een hoedje, vraag ik Jacob of hij er ook een wil. Hij zegt eerst nee, maar als ik hem uitleg dat wij allemaal een hoedje hebben en Jacco er eentje krijgt met Kerst, wil hij er toch wel een. Stephan vraagt veel aandacht, zeker nadat het fototoestel dat hij meeheeft kapot is. Hij krijgt vast het kerstkadootje van ons, wat gelukkig ook een fototoestel was. Maar hij heeft best veel bevestiging nodig om weer wat rustiger te worden. Voor Jacob wel wat lastiger, omdat hij dan minder aandacht krijgt. Als we eindelijk ’s avonds op bed liggen, leg ik hem nog even uit dat Jacco deze weken voor Stephan zorgt en ik voor hem en dat hij natuurlijk wel de grote man is, oom Jacob en zelfs Opa Jacob. Hij grinnikt ervan en ik merk dat hij het begrijpt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten