donderdag 16 januari 2014

dinsdag 14 januari

Mijn gebed wordt verhoord. Jacob wordt met een big smile wakker. Ik geef hem zijn eerste pillen en vraag hem om zelf even schone kleren uit te zoeken. Hij kijkt me eerst aan met een gezicht van, klets maar raak dat doe ik toch niet. Als ik tegen hem zeg dat deze kleren dan in Zwammerdam gewassen zullen worden, maar dat Anneke dan wel zijn onderbroek moet wassen, is alles opeens prima. Hij is duidelijk voor een goede deal, waarbij hij zelf niet afgaat en toch nog een beetje het heft in eigen handen heeft. We doen de vuile kleren in zijn koffer. Hij zoekt zelf schone kleren uit, gaat douchen en doet uiteindelijk al het andere in de was van handdoeken tot pyjama. Jammergenoeg krijgen we hem nog niet zo ver dat hij zijn sweater uit doet. Hij moet en zal de hele dag een trui dragen. Wie weet, verzin ik nog wel een andere deal. Als ik voor het ontbijt het zwembad in ga, komt hij me op een gegeven moment halen met de mededeling EI, oftewel het ontbijt staat klaar, inclusief eitje. Hij kijkt altijd zo heerlijk opgelucht als je hem direct begrijpt. Ben benieuwd wat er verder nog gaat komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten