vrijdag 17 januari 2014

woensdag 15 januari

We beginnen zoals elke dag. Zodra ik omhoog kom uit mijn bed, krijg ik een big smile van Jacob en de blik van “magikeraluit”. Hij vindt het heerlijk om hier onder de douche te gaan. Lekker ruim en lekker de tijd nemen. Hij kan wat dit betreft uitstekend voor zichzelf zorgen. Zijn bed wordt dagelijks tot in de puntjes opgemaakt met zijn pyjama er bovenop. Hij duft wat op de stoel in de keuken en kijkt wat er verder om hem heen gebeurt. Na de lunch gaan we met z’n allen naar de winkel om de nieuwe spullen in te ruimen en hier en daar wat te schuiven. Jacob geniet hier ook zichtbaar van Stephan is de hele dag aan het hummmen, maar hij lijkt het naar zijn zin te hebben. Voor hem wel moeilijk als de stroom in het winkelcentrum steeds uitvalt en hij geen cd kan luisteren. Maar het wordt goedgemaakt en Stephan gaat naar huis met een prachtige CD van Aerosmith, die hij vooral zo mooi vindt vanwege de mooie schoen voorop. Jacob geeft weer zijn gebruikelijke dierencommentaar en als het kan kietelt hij één van ons, maar vooral Martha omdat zij er niet tegen kan. Thuis eten we verrukkelijke spinazie met blauwe kaas en zalm. Jacob vindt het heeerlijk! Na de cappuccino gaan we naar bed. Zoals altijd moet ik met hem bidden en de dag doornemen. Hij vindt dat heerlijk en daarna moet ik opschieten van hem zodat het licht uit kan. Ik rotzooi nog een beetje op facebook via mijn mobiele telefoon. We liggen nog maar net in bed als Jacco via mijn mobiel naar ons skyped vanuit Brazilië. Zion wilde met ons praten, zei Jacco. Ds toch maar het licht weer aan, want in het donker kan hij mij natuurlijk niet zien. Jacob zwaait naar de jongens en beantwoord Jacco zijn vragen. Hij is altijd al zo gek op Jacco geweest, omdat die lange tijd in Zammerdam heeft gewerkt. We hangen weer op en Jacob verbaast zich net als ik dat we nu zomaar met Brazilië hebben gesproken in Kenya als Nederlanders. In het vliegtuig had ik hem op de wereldkaart laten zien waar Jacco woont en hoe ver dat van Nederland en van Kenya is. Hij begrijpt die dingen altijd prima. Ik hoor dat hij best wel lang nog wakker ligt. Ook midden in de nacht nog, maar uiteindelijk gaat hij wel slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten