donderdag 16 januari 2014

maandag 13 januari 2014

De dag begint voor mij weer met zwemmen. Tijdens het zwemmen vraagt iemand me of ik Jacob zijn onderbroeken heb gezien. Anneke wil de was gaan doen. Ik kom vroegtijdig uit het water omdat ze er niet zijn. Volgens Jacob heeft hij ze in de was gedaan, althans dat begrijp ik van hem. Het blijkt uiteindelijk niet zo te zijn. We gaan na de lunch naar Anneke’s winkel om daar de decoratie van kerst naar vrolijk feest te veranderen., Jacob vindt het heerlijk om commentaar te leveren en IIIAA te roepen als we iets laten vallen, wat betekent dat je een ezel bent ;). Stephan geniet van de luisterpalen waar muziek uit de I-Pad’s komt. Prachtig systeem dat Anneke zelf gemaakt heeft. Martha en ik genieten van het draperen van de leuke stofjes en van alle hebbedingetjes met mooie teksten die Anneke, naast muziek in de winkel heeft. ’s Avonds doen we lekker lang over het klaarmaken van heerlijk eten met paksoi , hamlappen en pindakaas. Jacob vindt vooral de pindakaas erg interessant. Én lekker. Als we uiteindelijk naar bed gaan heeft hij een vuile onderbroek in zijn handen en wil die niet in de was doen, maar stopt hem in een plastic tasje. Hij is zéér verbolgen als ik er iets van zeg
en niet van plan er iets aan te doen, of hem af te geven. Als ik het heb over morgen schone kleren aantrekken, staat zijn gezicht op nog meer onweer. Ik vrees het ergste . Ik wil het niet laten escaleren, dus stop ik er maar mee. Jacob kan zichzelf uitstekend verzorgen, wassen, tandenpoetsen, met mes en vork eten, maar soms heeft hij iets vreemds eigenwijzigs. Maar goed, morgen weer een dag. Hij vindt het heerlijk als we de dag samen doornemen en daarna met z’n tweetjes bidden. Stiekem houdt hij nog wel zijn stapeltje kleren in de gaten en stiekem bid ik dat hij morgen toegeeflijker zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten