maandag 22 juni 2009

maandag 22 juni


Vandaag is een rustige dag. Nou ja, rustig.... We zijn allemaal een beetje onrustig voor de grote dag van morgen als we met de vrachtwagenbus op Safari gaan naar de olifanten. Ieder heeft zo zijn eigen onrust en voorpret. Jacob vooral van de grote vrachtwagenbus. De kinderen van de olifanten. Stef van alles en Amber haar angst voor leeuwen, Leo de zorg voor de zaak als hij weg is en Anneke voor haar zaak inclusief alle wasgoed e.d. Maar voor de rest?? De dag was best relaxed. Jacob heeft ontdekt hoe hij foto’s kan kijken op mijn mini laptop en is daar bijna de hele middag mee bezig. Hij geniet van elk plaatje en je hoort hem soms giechelen als er iets geks op staat. Tussendoor rent hij een paar keer naar het hek, maakt een blaf- of een gromgeluid en rent dan hard weg als de honden gaan blaffen. Hij zit ze stiekemweg te pesten.
Vandaag eet hij voor het eerst zijn nasi niet op, die waarschijnlijk iets teveel ketjap heeft gekregen van Leo. Maar de komkommersalade van gisteren gaat er prima in en ook bij kleine Wendeltje die verslaafd is aan olijven, liefst de zwarte. Ze eet zich er helemaal klem aan.
Na het eten gaan we de tas inpakken en Jacob kiest zorgvuldig zijn kleding uit voor de komende 3 dagen. Lekker makkelijke trainingspakken en genoeg onderbroeken en sokken,. Hij denkt zelf aan zijn medicijnen en legt alles keurig klaar.
Hij loopt daarna het hele huis rond op zoek naar iedereen om ze allemaal welterusten te zoenen. Hij zoekt overal naar Anneke en komt er uiteindelijk achter dat ze bij mij op onze slaapkamer is. Hij geeft haar een extra pakkerd en lacht haar vriendelijk toe.
Hij ligt inmiddels gapend in bed. Ik maak nog even m’n fototoestel leeg zodat ik genoeg ruimte heb om foto’s te maken. Vandaag vond Jacob het goed dat Toby de komende dagen zijn fischer Price camera meeneemt en foto’s maakt van de olifanten. Stef heeft het eerst geprobeerd, maar hij kon met zijn beefhanden het knopje niet indrukken. Maar Stef mag naar hartelust foto’s maken met Anneke haar oude digitale camera. Toby maakt in een uurtje tijd zo’n 70 foto’s op de Fischer Price om te testen en is er helemaal blij mee. Die ga ik dus ook nog maar even leegmaken voor morgen. Op deze foto zien jullie één van zijn eerste foto's van zijn en Jacob's nieuwe schoenen.
Het zal waarschijnlijk wel tot vrijdag duren voor ik de volgende berichtjes er op zet, maar ik beloof mijn best te doen om al onze belevenissen op te schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten